Ielogoties

Pieslēgties

Aizmirsi savu paroli?

Izveidot profilu

Es piekrītu Noteikumiem

Reģistrēties

Vides piesārņojums – vai tavs auto ir drošs dabai?

Vides piesārņojums  – vai tavs auto ir drošs dabai?

Kā viens no lielākajiem piesārņojumu avotiem pasaulē tiek minēts transports.. Šobrīd auto ražotnes aktīvi seko līdzi pasaules stāvoklim un cilvēku attieksmei pret dabu, ražojot arvien saudzīgākas automašīnas, kas arvien mazāk ietekmē apkārtējo vidi un gaisa kvalitāti. Jo vecāka ir automašīna, jo lielāks kaitīgo izmešu daudzums tiek radīts, arī ‘rijīgāks’ auto motors sadedzina vairāk fosilās degvielas, iespaidojot ne tikai finanses, bet izdarot arī lielu grēku pret dabu. Šobrīd Latvijā ir pieņemts likums, ka auto ekspluatācijas nodokļa likme automašīnām būs atkarīga no CO2 izmešu daudzuma.

Ar 2019. gada 1. janvāri spēkā stājas pirms vairākiem gadiem apstiprinātās transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa likmes pēc 2008. gada 31. decembra reģistrētajiem spēkratiem.

Paralēli ekspluatācijas nodokļa likmei, kas pieņemts ar šā gada 1. janvāri, automašīnām, kuru motora tilpums pārsniedz 3500 kubikcentimetrus, tiks vēl piemērots 300 eiro liels papildu nodoklis. Nodokļu likme pēc CO2 izmešu daudzuma aprēķināšanas uz 1 kilometru dažiem spēkrata vadītājiem var sasniegt pat līdz 1000 euro lielu nodokļa likmi. Dažiem šāds CO2 izmešu daudzums, kas tiek aprēķināts uz 1 kilometru, lai noskaidrotu izmešu daudzumu uz 100 km, var nospēlēt par labu, samazinoties nodokļu likmei, dažiem tas paliks nemainīgs, tomēr vairumam būs tieši pretēji - nodoklis paliks stipri lielāks.

Vecām automašīnām CO2 izmešu daudzums ir lielāks, nokalpojušās tehnikas dēļ, arī izpūtēja stāvoklis ļoti atbild par to, kāds izmešu daudzums tiek ‘iepludināts’ dabā, turpretī automašīnas ar lielu motoru patērē vairāk fosilās degvielas, līdz ar to saražojot vairāk CO2 izmešu, kas liks īpašniekam maksāt lielāku CO2 nodokli par savu spēkratu.

Kāda ir iedzīvotāju reakcija uz 1. janvāra spēkā stājušos likumu, ir redzams mediju lapās komentāru sadaļās, kur iedzīvotāji pauž lielu sašutumu par valsts centieniem ‘’izspiest pēdējo sulu no Latvijas iedzīvotājiem’’, bet kāda būs tālākā reakcija, to manīsim - vai tie, kuriem nāksies maksāt skarbu naudu par savu automašīnu, prātos un pieņems lēmumu savu auto mainīt pret, šim likumam, ekonomiskāku? Nevaram atklāti spriest. Tiesa, esošās izmaiņas skars tikai tos, kuriem uz 2017. gada 1. janvāri jau bija Latvijā reģistrēti automobiļi, kas nav jaunāki par 2009. gadu. Tomēr pavisam skaidri skatoties uz situāciju valstī, Latvijā ir vienas no zemākajām algām pasaulē un viena no zemākajām pirktspējām. Paralēli nedraudzīgu automašīnu likmju pacelšanai, būtu godīgi pieņemt risinājumus, kas nospēlētu par labu arī Latvijas iedzīvotājiem, kur lielākajai daļai nav iespējams pat pasapņot par jaunu auto vai elektromobili (hibrīdu), kas ir dabai draudzīgāks, kur nu vēl to iegādāties. Pie likuma pieņemšanas būtu jābūt kompromisam, kā ļaudīm, kam ir videi nedraudzīgs auto, spētu iegādāties videi draudzīgāku auto, nepērkot aiz robežām, piemēram, nokalpojušos vecos ‘’dīzeļus’’, kas strauji sākuši ieceļot tepat no Vācijas.

Kaut arī ar 1.janvāri pieņemtais likums  ir bijis zināms jau vairākus gadus, tas kopumā, kā runā mediji, nekādi neatspoguļojas uz auto tirgu, kas pēdējā pusgada laikā, jaunu auto tirgošanā, ir pieaudzis par 7%, kamēr lietotu automašīnu pārdošanas apjoms esot sarucis par 6%.

 

Jūsu padomdevējs,

Autoplacis.lv

Par mums

Tici, ka vienā piegājienā, pāris minūtēs var apceļot visus Latvijas autoplačus? Satikt savu sapņu auto pāris "klikšķu" attālumā? Var! Ietaupot gan laiku, gan resursus, piedāvājam izdevīgas alternatīvas ērti: pārdot, pirkt, meklēt un pat salīdzināt automašīnas tiešsaistē, no jebkuras vietas un ierīces. Piesprādzējies un dodamies