Sign In

Login

Forgot your password?

Create Account

I accept Terms and conditions

Register

Rīgā bedres sasniedz pat 1.6 metru dziļumu? Kritiska situācija Latvijā!

Rīgā bedres sasniedz pat 1.6 metru dziļumu? Kritiska situācija Latvijā!

''Situācija uz ielām un ceļiem šogad ir briesmīga. Naudu sabāzuši kabatās!’’ Latvijas iedzīvotāji šogad neklusē un pauž sašutumu sociālajos tīklos par situāciju uz Latvijas ceļiem, sevišķi aprunāta tiek galvaspilsēta Rīga.  

        Vai šogad bedru ir vairāk? Sociālos tīklus šogad pārpilda neskaitāmi attēli un cilvēku komentāri, kas ir aculiecinieki vai pat cietušo auto īpašnieki, kas saskārušies ar bedru izraisītajām sekām - pārsituši ne tikai automašīnai riepu, bet sabojājuši pat auto  piekari. Ne tikai sociālajos tīklos, bet privāti vēršoties Satiksmes departementā vai sūtot sašutuma pilnas vēstules, cilvēki sūdzas par situāciju Rīgas ielās. Stundas laikā ienāk pat līdz 10 vēstulēm!

       Bedres rodas katru gadu, un tā ir pierasta lieta, to ir gan uz Latvijas galvenajiem ceļiem, gan pilsētās, uz galvenajām ielām un mazāk izmantotām ieliņām, tomēr šogad Rīga pārspēj pati sevi. ‘’Tā vien šķiet, ka sniegs ir nokusis ar visu asfaltu, bedres kā krāteri, murgs’’, sūdzas aculiecinieki. Kādēļ uz ceļiem šogad radusies tik nopietna situācija, kur virkne automašīnu ir pārsitušas riepas, kas liek iedzīvotājiem ķerties pie smagākiem vārdiem un saukļiem, raidot asus vārdus ne tikai uz Ceļu pārvaldes pusi, bet arī pārmetot valdībai un pat mēram Nilam Ušakovam?

       Rīgas domes Satiksmes departementa pārstāve Una Ahuna-Ozola atzīst, ka apstākļi Rīgas ielās tiešām ir kritiski, tomēr uz Latvijas galvenajiem ceļiem ceļu stāvoklis un bedru skaits pēdējos 12 gados ir tieši mazinājies, pat 2 reizes. Ceļu bieds ir tieši atkusnis, kas mijas ar salu, kas arī ir visnelabvēlīgākais laiks ceļiem. Naktī uzsalst, bet pa dienu iesilst līdz vairākiem plusiem grādu, šāds laiks īpaši ietekmē tos ceļus, kas jau ir sliktā tehniskā stāvoklī. Ahuna-Ozola pauž viedokli, ka lielā mērā tieši nestabilās Latvijas ziemas ir pie vainas, kas ar mainīgiem laika apstākļiem izveido esošo situāciju uz Latvijas ceļiem. Sevišķi ciešot tie ceļi, kas ir ar grants segumu, kur vairs pat neveidojas bedres, bet saucamā ‘’trepe’’. Slikts tehniskais stāvoklis uz Latvijas galvenajiem ceļiem ir uz Vidzemes šosejas un Sēnītes, kur šogad intensīvi rodas bedres, kas var izraisīt arī dažnedažādus bojājumus spēkratiem. Uz Latvijas galvenajiem ceļiem bedres, kas ir bīstamas autobraucējiem, ir jāsalabo 24 stundu laikā. Kopumā aptuveni 300km no Latvijas galvenajiem ceļiem ir atzīti par tehniski sliktiem. Taču skatoties plašākā mērogā, Latvijas galvenie ceļi tomēr ir krietni uzlabojušies, ko nevarētu teikt par Rīgu.

‘’Ja Latvijas galvenajiem ceļiem nebūtu novirzīti Eiropas Savienības fonda līdzekļi, lai nodrošinātu nepieciešamos remontdarbus, tad uz Latvijas galvenajiem ceļiem arī būtu visai bēdīga situācija, kā, piemēram, tas ir Rīgā’’, tā Ahuna-Ozola.

    Rīgā bedres veidojas daudz straujāk, nekā tās spēj salabot, gan Zemitānu tilts, gan Jaunciema gatve un Viestura prospekts ir kritiskā stāvoklī, kur nācies uzlikt pat ātruma ierobežojošo zīmi, lai samazinātu risku neieraudzīt bedres - tādejādi glābjot spēkratus un šoferus no nevēlama incidenta, kas var traumēt ne tikai automašīnu, bet arī pašus šoferus. Pagāšgad Rīgā bija ‘’lavīnveidīgi apstākļi’’, uznāca atkusnis, saradās bedres, tās salaboja, uznāca ilgstošs sals, viss norima. Tomēr šogad sasalšanas un atkušņa cikli ir nemitīgi, līdz ar to bedres vairojas nepārtraukti. Rīgas ielu bedru labošanai laika posmā no 1.janvāra līdz 12.februārim jau ir iztērēti 400 000 eiro. Galvaspilsētu domnieku vidū pat tika sasaukta ārkārtas sēde, kur tika spriests gan par nelietderīgajiem tēriņiem ielu infrastruktūras uzlabošanai, gan pieprasīta Satiksmes departementa Emīla Jakrina atbrīvošana no amata.

Rīga ir spilgts piemērs tam, kas notiek, ja savlaicīgi netiek ieguldīti līdzekļi ceļu infrastruktūrā!

      Paralēli Rīgai, arī uz reģionālajiem ceļiem vairāk kā 1000km ir atzīti par kritiskiem, kur pastiprināti veidojas bedres, dažviet pat ar rekordlielu dziļumu, pat līdz 1.6m dziļas! Ieraugot bīstamās bedres, tās nevajadzētu ignorēt, bet uzreiz ziņot uz Rīgas Satiksmes departamentu, ko cilvēki arī intensīvi piekopj, uzreiz ziņojot par valdošo situāciju uz ceļiem. Lai nodrošinātu lauku ceļu tīklus un galvenos ceļus, daudz no svara ir finansiālais nodrošinājums. Kāds tas būšot nākotnē, nevarot paredzēt. Šobrīd intensīvi notiek bedru labošana, kuru labošanā tiek piekopta "kartēšanas metode", tā ir metode, kad no ceļa seguma tiek izgriezti posmi dažu kvadrātmetru platībā, un pēcāk tie tiek aizlāpīti ar karstu asfalta maisījumu.

     No bedrēm izvairīties nav iespējams, katru gadu tās radīsies pa jaunam, sevišķi nepastāvīgo laikapstākļu dēļ, tomēr, cik godīgi ir tie, kas atbild par ceļu stāvokli, cik kvalitatīvi un pēc kādiem standartiem tiek klāts gan segums, gan aizlāpītas bedres, un cik tieši, no finansiālā aspekta, ir patiesībā tikts izmantots ceļu labošanai, un cik liels beigās ir cietušo skaits šo ‘’labo ceļu dēļ’’, nav īsti skaidrs. Tomēr ceram, ka kādu dienu Latvijā ceļi sasniegts līmeni, kā citviet Eiropā, kur kafijas tasīte nevis lēkā pa mašīnas paneli, bet nekustīgi stāv, līdzenā seguma dēļ.

 

Lai droša pārvietošanās, un ar acīm uz ceļu,

Jūsu Autoplacis.lv

About Us

Tici, ka vienā piegājienā, pāris minūtēs var apceļot visus Latvijas autoplačus? Satikt savu sapņu auto pāris "klikšķu" attālumā? Var! Ietaupot gan laiku, gan resursus, piedāvājam izdevīgas alternatīvas ērti: pārdot, pirkt, meklēt un pat salīdzināt automašīnas tiešsaistē, no jebkuras vietas un ierīces. Piesprādzējies un dodamies